2 Kasım 2011 Çarşamba

OD
-
İSKENDER PALA
Kapı Yayınları
2011 Basım-359 Sayfa


Son kitaplarımdan pek umutsuz ve kötümser bahsedince, kendimde aramaya başlamıştım sorunu.Acaba ben mi karamsardım bu aralar.Çünkü bugüne kadar yığınla kitap gelip geçmiştir elimden ve benim beğenmedim dediğim kitap sayısı, bir elin parmaklarını geçmezdi.
Zannederim yanılmışım, bu kitaba hazırlıkmış daha önce mutlu olamadığım kitaplar .İskender Pala'nın yazım tarzını , kelimelerini, benzetmelerini kısacası yazar halini oldukça beğenirim.Katre-i Matem, Babil'de Ölüm  İstanbul'da Aşk gibi kitaplarını okumuş kendisine hayran kalmıştım.YANILMIŞIM!

Yok böyle bir kitap, yok böyle bir yazım ...Beni bu kadar etkileyeceğini nereden bilebilirdim ki.

Tanımlamak olanaksız sadece MÜKEMMEL diyorum.Kesinlikle okunmalı ve kitaplığımızda bulundurulmalı.
İskender Pala, Yunus Emre'yi yazmış kitabında ama nasıl yazmış; ilk 50 sayfayı geçmek biraz zorlasa da sonraki 300 sayfa kayıp gitti ellerimden, bütün tutma mücadelelerime karşı.
Çok beğendim yazayım  bir şeyler ama neresinden başlasam.Aslında bütün kitabı yazmalıyım ama en çok dörtlükler o güzelim dizeler vurdu beni .İşte birkaçı.......

"aşk davasın kılan kişi
hiç anmasın hırs u heva
aşk evine girenlere
ayrık ne meyl ü ne vefa."

"ben ağlarım yane yane
aşk boyadı beni kane
ne akilem ne divane
gel gör beni aşk neyledi"

"gah eserim yeller gibi
gah tozarım yollar gibi
gah akarım seller gibi
gel gör beni aşk neyledi."

"şule bize aydan değil
aşk eri bu soydan değil
rızkımız bu evden değil
derya-yı ummandan gelir."

ARKA KAPAK
Biliyorum,

Biz bu ilden gider olduk,

kalanlara selam olsun, demişti...

Yine Biliyorum,

Bizim için hayır dua kılanlara selam olsun. Demişti...

Ve Sevgili''ye gittiği o geceden sonra adının dilden dile,

Aşkının gönülden gönüle dolaştığını da biliyorum...

Şimdilerde ona kimisi Âşık Yunus, Miskin Yunus...

Derviş Yunus...Varsın onu da desinler.

Ve Türk yurtlarında, onu en çok Bizim Yunus diye çağırırlar.

Biliyorum...

Ten fânidir, can ölmez

Çün, gitti geri gelmez

Ölür ise ten ölür

Canlar ölesi değil


10 yorum:

  1. Merak ettiğim bir kitaptı ,teşekkürler.Bu aralar öyle kitap aldımki bakalım ne zaman okunacaklar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Katre-i Matem'i okudum sadece.... Şah&Sultan da kitaplığımda bekliyor okunmayı.... Bunu da en kısa sürede edinmek lazım:)

    YanıtlaSil
  3. emelden- umarım en kısa zamanda okunurlar ve paylaşılırlar, lgi ile bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. cemre- Şah & sultan'ı da çok beğenmiştim ben ama buna gerçekten bayıldım:)

    YanıtlaSil
  5. bloğunu kısa bir süre önce farkettim ve çok beğendim kitapları ne kadar güzel yorumluyorsun öyle İskender Pala'yı da çok severim kitap harika :)

    YanıtlaSil
  6. Mutlaka okumak lazım en kısa sürede! İsabet oldu bahsetmeniz.. Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk'tan sonra okuyamadım ama mutlaka bakacağım

    YanıtlaSil
  7. Ojezevki-Çok Çok çok teşekkür ediyorum, bu güzel sözleri duymaya ihtiyacım varmış, yazmak yerine okumayı tercih ettiğim için, yazamadığımı yazamayacağımı düşünüp dururdum. blog a yeni başladım zaten(yazma özürlüyüm diye diye ancak iki ay kadar önce cesaret edebildim) umarım yorumlarından beni mahrum bırakma ve her zaman uğra, hoş geldin....

    YanıtlaSil
  8. oaas- Babil'de Ölüm İstanbul'da aşk ya da daha önceki kitapları hazırlıkmış bu kitaba adeta, bilmiyorum bunun üstüne İskender Pala daha iyi bir şeyler yazabilir mi:))Teşekkürler yorum ve paylaşımlar için....

    YanıtlaSil
  9. Merak ettim şimdi, Babil'de Ölüm İsatnbul'da Aşk'ı öne çıkrarırlardı hep, sizde onu bile geçmiş. İkisini de merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  10. N.Narda-hoş geldin, yani benim fikrim tabi...:))

    YanıtlaSil